021-24521522

رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

✅ در تعیین رنگ مورد نظر در دکوربندی خانه باید درباره مکان مورد نظر دقت زیادی داشته باشید و ببینید هر فضا چه نقشی را برعهده دارد، چه افرادی از آن فضا استفاده می‌کنند، ابعاد فضا بزرگ است یا برعکس و پس از آن به این فکر کنید که هر رنگ چه اثری در ذهن و روح شما ایجاد می‌کند.

✅ رنگ نارنجی نیز مانند سبز، یکی از رنگ‌های فرعی چرخه رنگ‌هاست که در دکوراسیون و چیدمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نارنجی یکی از رنگهای فرعی است که از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد به دست می‌آید. این رنگ یک رنگ قوی و گرم محسوب می‌شود و احساسات، خلاقیت، اشتیاق، هیجان و گرما را در افراد بالا می‌برد. اگر نارنجی رنگ دلخواه شماست احتمالا شما آدم کنجکاوی هستید، دوست دارید چیزهای جدید را در زندگی‌تان کشف کنید و انسان صادق و راستگوئی نیز هستید.

✅ استفاده از رنگ نارنجی، به هیچ عنوان در اتاق خواب‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا این رنگ احساسات را تحریک می‌کند و ممکن است افراد را عصبی کند. این رنگ اشتها را افزایش می‌دهد و اگر در اتاق خواب از آن استفاده کنید،‌ ممکن است نیمه شب احساس گرسنگی به شما دست دهد. در اتاق خواب می‌توانید از رنگ نارنجی به عنوان یک رنگ کمکی استفاده برید. مثلا می‌توانید در رنگ آباژور اتاق خواب، بالش، ملحفه و لوازم موجود در ویترین از آن استفاده کنید. البته باید از تنالیته آرام نارنجی برای این منظور استفاده کنید، تنالیته بالای این رنگ به هیچ عنوان برای دکوراسیون منزل رنگ جالبی نیست.

✅ نارنجی همانطور که مطرح شد، رنگی است که اشتیاق را در افراد افزایش می‌دهد و در آنها احساس شادی می‌آفریند؛ در ضمن اشتها را بالا می‌برد و در به وجود آوردن محیطی گرم و صمیمی به شما کمک می‌کند. بنابراین استفاده از این رنگ در پذیرایی و ‌نشیمن که محل تجمع افراد خانواده است، توﺼﻴﻪ می‌شود. همچنین در رنگ دیوارهای راهروهایی که تاریک هستند یا با نور شمال مواجهند، استفاده از این رنگ توصیه می‌شود.

✅ این رنگ برای آشپزخانه‌هایی که نور کمی دارند نیز مناسب است، البته اگر شما در رژیم به سر می‌برید ‌این رنگ باعث چاقی شما می‌شود نه لاغری!

✅ رنگ نارنجی رنگی گرم است و ممکن است استفاده زیاد از آن باعث دلزدگی شود، بنابراین اگر با رنگ آبی که یک رنگ سرد است یا رنگ خاکستری که رنگی خنثی است ترکیب شود کنتراست جالب و قابل توجهی را در دکور منزل شما ایجاد می‌کند. رنگهای گرم به تنهائی در یک جعبه مداد رنگی زیبا هستند ولی برای دکوراسیون منزل به سبب گرمی خود محیط را غیرقابل تحمل و عصبی می‌کنند، به همین دلیل زمانی در دکوربندی جلب نظر می‌کنند که با رنگهای مخالف خود ترکیب شوند.

✅ اتاق نشیمنی که رو به جنوب نباشد به اندازه کافی نورگیر نیست و ممکن است محیط مطبوعی برای شما نباشد، اما اگر دیوار این اتاق را نارنجی کم رنگ کنید،‌ با پرده‌هایی به رنگ آبی اقیانوسی و مبلمانی که تلفیقی از رنگهای خاکستری و آبی باشد، آنگاه مشاهده خواهید کرد که چه محیط دلپذیری در خانه‌تان خواهید داشت؛‌ به طوری که دیگر حاضر نیستید این محیط را به سبب گرمی خاصی که در شما ایجاد می‌کند ترک کنید.

✅ در حمام یا سرویس‌های بهداشتی نیز می‌توانید از این رنگ استفاده کنید، خصوصا هنگامی که حمام شما فاقد نورگیر است و محیط بسیار سرد و خشکی را برای شما تداعی می‌کند، بهترین پاسخگوی شما رنگ نارنجی است.
برای دکوراسیون حمام با رنگ نارنجی، می‌توانید دیوارها را به رنگ نارنجی درآورده، کاشی‌های کف را از تلفیق دو رنگ آبی اقیانوسی و سفید انتخاب کنید و از وان و دستشویی سفید رنگ نیز استفاده کنید. کمدها و قفسه‌های موجود در حمام باید به رنگ تلفیقی نارنجی و سفید رنگ آمیزی شود تا محیط حمام برای شما مطلوب و گرم شود و کمبود نور آزارتان ندهد.

✅ بهترین مورد استفاده این رنگ در آشپزخانه است، زیرا آشپزخانه محیطی تفننی برای خانم خانه به شمار می‌آید و باید به بهتربن نحو چیدمان شود تا او احساس آرامش در آن محیط داشته باشد. شما می‌توانید از رنگ نارنجی در کابینت‌ها استفاده برید، دیوارهای آشپزخانه را به رنگ سفید رنگ آمیزی کرده و دیگر وسایل مانند یخچال، فریزر، گاز و ماشین لباسشوئی را به رنگ نقره‌ای انتخاب کنید، کاشی‌های کف را نیز می‌توانید از دو رنگ تلفیقی آبی و خاکستری نصب کنید.

اسکرول به بالا