021-24521522

جادوی رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

جادوی رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

رنگ بنفش از جمله رنگ‌های فرعی در چرخه رنگها است و از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به میزان مساوی به وجود می‌آید.
رنگ‌های فرعی می‌بایست در دکوراسیون با رنگهای اصلی و فرعی که با آنها در هماهنگی هستند یا در تضاد کامل قرار دارند ترکیب شوند زیرا از طریق همین تضاد است که جذابیت و زیبایی در فضا ایجاد می‌کنند.

از لحاظ روانشناسی رنگ بنفش یک رنگ شاهانه است به این معنی که در زمانهای قدیم بنفش یک رنگ نایاب بود و فقط پادشاهان و افراد خاص می‌توانستند از این رنگ در منازل خویش استفاده کنند این رنگ علاوه بر اینکه حالت معنوی و آرامش را در افراد ایجاد می‌کند، یک رنگ شاد و بشاش است و به همین دلیل اغلب بانوان مسن و دختران جوان طرفدار این رنگ هستند. این رنگ آرامش دهنده است و قادر است محیط شما را جذاب، هنری و خلاق کند.

بنفش یک رنگ تک در دکوراسیون به حساب می‌آید که هیچ رنگی در چرخه رنگ‌ها این خاصیت را ندارد. سایه‌های این رنگ احساس آرامش و راحتی ایجاد می‌کند. همچنین خلاقیت ما را به تصویر می‌کشد و پس از یک روز پر از خستگی، آرامش خاطر را برای ما به ارمغان می‌آورد.

از تنالیته کم‌رنگ بنفش می‌توان در دیوارها نیز استفاده کرد زیرا اگر از طیف تیره آن استفاده کنید، محیط را تیره و کوچک کرده و در شما حالت افسردگی و دلزدگی ایجاد می‌کند. خصوصا استفاده از این رنگ در دیوار اتاق پذیرائی و آشپزخانه توصیه می‌شود زیرا یک ترکیب سنگین و شاهانه‌ را برای افراد منزل پدید می‌آورد.

رنگ بنفش با رنگ زرد در تضاد کامل است، به همین دلیل ترکیب این دو، آرامش و زیبایی خاصی ایجاد کرده و به محیط، نور و روشنی هدیه می‌دهد.

رنگ بنفش با رنگ سبز نیز می‌تواند جذابیت فوق‌العاده‌ای در محیط به وجود آورد.

اسکرول به بالا