021-24521522

جادوی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

جادوی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

قرمز رنگ عشق و علاقه است. اگر شما به خاصیت رنگها اهمیت خاصی میدهید بهتر است بدانید رنگ قرمز میتواند در تمام حالات موثر باشد یعنی همانطور که میتواند آغازگر شادی و شور باشد گاهی موجب خشم شود این بدان معنا نیست که نباید از رنگ قرمز در طراحی منزل استفاده شود بلکه بهتر است بدانیم رنگ قرمز را با ترکیب چه رنگهایی باید استفاده کنیم.در ادامه نمونه هایی بی نظیر از طراحی های داخلی با ترکیب رنگ قرمز و رنگهای دیگر را میبینید که استفاده آنها درمنزلتان نتیجه خوبی خواهد داشت.

مبل ، ترکیب رنگ مبلمان منزل ، دکوراسیون قرمز و سفید
مبل ، دکوراسیون قرمز و سفید ، دکوراسیون اتاق خواب سفید و مشکی
این آن چیزی است که تمرکز شما را قدرت میبخشد اما نباید ترکیب سفید ,مشکی و قرمز را به هم بزنید.
مبل ، دکوراسیون اتاق خواب سفید و مشکی ، دکوراسیون رنگ
استفاده از رنگ قرمز در چراغ ها, پرده ها و دیوار. زمانی که اتاق شما لهجه قرمز به خود میگیرد شما به چیزهایی توجه میکنید که قبلا هیچ دقتی به آنها نمیکردید.
خانه ، دکوراسیون رنگ ، دكوراسيون منزل
اگر در جستجوی محیط زیبا و عاشقانه برای گفتگویی پر از محبت هستید پیشنهاد ما این است.
قرمز ، دكوراسيون منزل ، اتاق خواب قرمز
قرمز و مشکی انرژی یکدیگر را به تعادل میرسانند و توازن و آرامش نتیجه آن است
تخت ، اتاق خواب قرمز ، ترکیب رنگ دکوراسیون منزل
واقعیت تحریک اشتها با استفاده از ترکیب رنگ قرمز و سفید در آشپزخانه انکار ناپذیر است
کابینت ، ترکیب رنگ دکوراسیون منزل ، دکوراسیون منزل
امروزه انسانها خواهان طراحی های جالب برای سرویس بهداشتی و حمام هستند که حس راحتی ایجاد کند که نتیجه آن سلامتی و نتیجه خوب در فعالیت روزانه است.
سرویس ، دکوراسیون منزل ، ترکیب رنگ مبلمان منزل
حمام ، دکوراسیون منزل ، ترکیب رنگ مبلمان منزل
کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون
رنگ‌های اصلی و تركیبی می‌توانند روحیه شما را تحریك كنند و به شما آرامش بخشند وخاطرات شاد رادرذهن شما ایجاد كنند یا برعكس.
کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون

رنگ‌های اصلی و تركیبی می‌توانند روحیه شما را تحریك كنند و به شما آرامش بخشند وخاطرات شاد رادرذهن شما ایجاد كنند یا برعكس.

رنگ‌ها در واقع ناقل محیط و كلیدی برای ایجاد حالت‌های مختلف در خانه شما محسوب می شوند.فقط باید به خاطرداشته باشید كه همیشه در انتخاب رنگ دقت كرده و رنگ متناسب با محیط و روحیه خویش را انتخاب كنید تا همواره احساس آرامش داشته باشید.

این احساس همان طنین رنگ‌ها است. در واقع رنگ‌ها با اثربخشی خود در ذهن بیننده با او حرف می‌زنند و در فكر وی اثر خود را پیاده می كنند. اثربخشی رنگ‌ها در هیچ مكانی به اندازه خانه‌ مورد اهمیت نیست. خانه شما پناهگاه و محل استراحت شما و محل ساخت روح و فكر شما است بنابراین باید محیط داخل آن به نحوی باشد كه با فكر و روح شما به طور دوستانه تلفیق شود كه در این راستا رنگ‌ها مهمترین و مؤثرترین نقش را دارند.

رنگ قرمز یك رنگ هیجان‌انگیز است و باعث اشتیاق و علاقه شدید و تعصب شدید در فرد می شود. این رنگ تركیبی با رنگ خون است و تولد، سرزندگی، فعالیت و توانگری را به روحیه افراد انتقال می‌دهد.

این رنگ، تركیبات متنوعی دارد كه اثرات متفاوتی را در روحیه آدمی ایجاد می‌كنند.
به عنوان مثال:
رنگ قرمز متمایل به شرابی: رنگ قرمز یاقوتی، توانگری، قدرت و سنت را در روحیه افراد یادآور می‌شود و از تركیبات كلاسیك رنگ قرمز محسوب می‌شود.
رنگ قرمز گیلاسی: سرزندگی، جوانی و انرژی را در فرد ایجاد می‌كند.
رنگ قرمز گوجه‌ای: گرما را به فرد انتقال می‌دهد.

رنگ قرمز برای بهبود بخشیدن به حس بویایی و اشتها در افراد كاربرد بالایی دارد.
به شكل سنتی، رنگ قرمز، رنگ افسونگری بوده و در خیلی از فرهنگ‌ها، این رنگ برای نشان شادی و خوشبختی استفاده می‌شود.
فیلسوف‌های یونان قدیم، اصرار می‌كردند كه مردها غذای قرمز بخورند و مایعات قرمز بنوشند به منظور اینكه دارای اعتماد به ‌نفس و حس خوشبینی می‌شود.

از دید روانشناسی، افرادی كه رنگ مطلوب آنها رنگ قرمز است، دارای اعتماد‌به‌نفس بالایی هستند، افرادی توانگرند (افراد ثروتمند و افرادی كه در زندگی خود همیشه ریسك می‌كنند از این رنگ استفاده می‌كنند)، افرادی كه عاشق این رنگ هستند، افرادی با اطلاع، برونگرا، هیجانی، سبقت‌جو، با انرژی، شجاع، خوشبین، ماجراجو و مثبت هستند.

این رنگ علاوه بر اثرات مثبتی كه در افراد ایجاد می‌كند اثرات بدی هم دارد.

رنگ قرمز یك رنگ قوی است و ضربان قلب را تشدید می‌كند، فشار خون را بالا می‌برد و باعث می‌شود حركت تنفسی بالا برود.
در دكوراسیون منزل رنگ قرمز را می‌توانند در برخی از فضاها استفاده كنید نه درهمه دیوارها و فضاها.

رنگ قرمز همانطور كه اشاره شد، حس بویایی و اشتها را تقویت می‌كند و برای استفاده در آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری توصیه می‌شود. می‌توانید حتی در مبلمان این دو فضا از این رنگ استفاده كنید.

یك اتاق ناهارخوری را در ذهن خود مجسم كنید كه دارای یك میز ناهارخوری با یك رومیزی قرمز متمایل به شرابی است.

روحیه تمام افراد پشت میز را در یك لحظه می‌توانید ببینید، همه آنها با اشتها و دارای فكر آسوده هستند.

این رنگ اغلب به عنوان رنگ حاشیه برای درهای ورودی می‌‌تواند استفاده شود چون شكوفایی و شادی را به خانه هدایت می‌كند.

رنگ قرمز فضاهایی مثل حال ورودی یا راهروها را می‌تواند برافروخته كند، این رنگ چشم را به طرف خود جذب می‌كند ولی به عنوان رنگ دیوارها در فضاهای كوچك مخصوصاً تنالیته تیره آن توصیه نمی شود چون روحیه دلتنگی را به وجود می‌آورد. رنگ قرمز سطح انرژی را در اتاق افزایش می‌دهد و هیجانات آدمی را بالا می‌برد و در اتاق‌ خواب جفت‌ها توصیه می‌شود و عشق را به محیط خواب آنها به ارمغان می‌آورد.

ولی در اتاق خواب كودكان توصیه نمی‌شود زیرا سطح انرژی آنها را بالا برده و بی‌خوابی در آنها ایجاد می‌كند. استفاده از این رنگ برای افرادی كه دارای فشار خون بالا هستند نیز توصیه نمی‌شود.

اتاق خوابی را تصور كنید كه دارای پرده‌های قرمز شرابی، روتختی‌هایی از همان رنگ، چراغ خواب گوجه‌ای در كنار تختخواب، دمپایی روفرشی گیلاسی در كنار تختخواب، قالیچه شرابی رنگ در كف اتاق و رنگ دیوارهای اتاق تلفیقی از رنگ قرمز با سفید ‌باشد چه اتاق خواب گرم و رویایی! آیا می‌توانید گرمای آن را در وجود خویش حس كنید؟

این رنگ برای اتاق نشیمن یا اتاق مهمان نیز مطلوب است چون تمام فضای اتاق را احاطه می‌كند و صمیمیت را در افراد ایجاد می كند.

دیوارهای قرمز گیلاسی اتاق نشیمن با مبل‌های راحتی هم‌رنگ دیوارها چه فضای جالب و گرمی را برای مهمان‌ها در هنگام صرف چای ایجاد می‌كند!!
علاوه بر رنگ دیوارها و مبلمان می‌توانید از این رنگ به عنوان زمینه رنگی در طاقچه‌های تورفته گنجه‌ها، داخل كابینت‌های آشپزخانه، حاشیه شومینه استفاده كنید.

این رنگ بهترین سپر در مقابل سرمای زمستان است. مخصوصاً در منازلی كه از گرمای طبیعی خورشید بی‌بهره هستند؛ استفاده از رنگ زرد و قرمز در قسمت‌هایی از منزل گرما را به افراد خانواده هدیه می‌دهد.

اگر تأثیر هر رنگ را در روح و ذهن خویش جای دهیم می‌توانیم محیط مطلوبی را در منزل خویش فراهم كنیم و از وجود آنها در اطراف خویش لذت ببریم.


رنگ قرمز: تصور خوردن یک فنجان چای گرم در عصرهای کوتاه و خنک  پاییزی در یک کنج دنج خانه هر یک از افراد خانواده را از هر نقطه ی شهر به خانه می کشاند، و این یعنی همان خوشبختی…  تناژهای رنگ قرمز از رنگ های پاییزی است که شما را گرم می کند! و از خود بیش از سایر رنگ ها می تواند حس انرژی را در محیط منتشر کند اما اگر قرمز رنگ پایه و غالب یک فضا باشد به دلیل همان ماهیت تند باید در کنار آن از رنگ هایی با تناژ سرد و ملایم تر استفاده کنیم که حس تعادل و بالانس در فضا را بالا ببریم. در این مطلب از چیدانه، خوش ترکیب ترین رنگ ها در کنار رنگ قرمز را با هم بررسی می کنیم تا شما هم یک کنج دنج برای خانه ی خود دست و پا کنید.

۱.ترکیب رنگ های کرم، مشکی و قرمز

انرژی کنترل شده! تلفیق حس آرامش توام با انرژی دوست داشتنی، دقیقا محلی را برای شما ایجاد می کند که با خیال راحت می توانید ساعت ها از چای و کتاب تان لذت ببرید.
امسال پاییز زمان استفاده از رنگ قرمز است چرا که همان طور که قبلا گفتیم رنگ سال ۲۰۱۵ اعلام شده توسط  پانتونقرمز عنابی بوده است.

۲.دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ های قهوه ای،کرم و قرمز

یک کاناپه ی کرم رنگ گل گلی با کوسن های قرمز مشرف به یک شومینه ی دیواری روشن می تواند پیشنهادی متفاوت برای منزل شما باشد، چرا که هر فرزندی را از اتاق خواب محبوبش بی قید و شرط به کنار شما می کشاند و صمیمیت جمع های شما را دو چندان خواهد کرد، برای ایجاد یک حس تعادل و طراوت استفاده از یک گلدان بامبو در چنین فضایی خالی از لطف نیست…

۳.ترکیب رنگ های خارق العاده برای نشیمن شما

 این ترکیب رنگ ها در عین سادگی جلوه ی شیک و سنگینی را به دکوراسیون منزل شما می بخشند، این ترکیب رنگ ها از آن دست ترکیب هایی است که هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند، آرامش، سادگی، مدرن و شیک بودن علاوه بر همه ی این ها انرژی مضاعف شده در فضا به خاطر حضور دوست داشتنی های قرمز رنگ در کنج خانه ی شما همگی گواه بر این موضوع می باشند.

اهالی فن چیدانه در بخش رنگ و نقاشی و تجهیزات جانبی آماده اند تا زیبایی خانه های شما را دو چندان کنند.

مطالب پیشنهادی: معرفی ۴ کتاب درباره رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

۴.ترکیب رنگ های سفید، قهوه ای، قرمز، قرمز و باز هم قرمز!

قرمزهای اشتها آور همان چیزی است که برای غذاخوری احتیاج دارید! با استفاده از یک تابلو و یا عناصری از این دست به سادگی می توانید جذابیت فضایی غذاخوری خود را دو چندان کنید، اگر با دقت به طیف رنگ های اثر توجه کنید به سادگی می بینید که تناژ رنگ های قرمز کم و زیاد شده است و با رنگ های همانند سفید توانسته اند تعادل و بالانس فضا را به خوبی کنترل کنند.

۵.طوسی، مشکی، قرمز اتخاب خاص پسندها

برای یک فضایی مدرن مینیمالیستی با غالب سرد، هیچ چیز بهتر از یک رنگ قرمز تند نمی تواند جذابیت بصری فضای شما باوسایل استیل را دو چندان کند و این همان چیزیست که دکوراسیون منزل شما را منحصر به فرد می کند.

مطالب بیشتر: مسجد نصیرالملک، دنیایی از رنگ در مسجد صورتی ایران

۶.ترکیب رنگ های قرمز، قهوه ای و سفید برای اتاق خواب

اگر شما ازآن دسته افرادی هستید که یک جا بند نمی شوید پیشنهاد می کنم برای اتاق خوابتان سراغ تک رنگ قرمز تند نروید چرا که اتاق خواب اساسا محلی برای استراحت شماست و رنگ قرمز تند این آرامش شما را بر هم می زند.

مبلمان قرمز رنگ در منزل

۷.ترکیب متفاوت آبی _طوسی، قرمز و نارنجی در دکوراسیون منزل شما

تلفیقی از آرامش، شادابی و هیجان به سادگی در دکوراسیون آشپزخانه ی منزل شما! این ترکیب همان ترکیبی است که اجازه ی شکوفا شدن خلاقیت هر خانم خانه داری را به او می دهد! استفاده از رنگ قرمز هر چند اندک و موردی در فضا نقش انرژی بخشی خود را به خوبی ایفا می کند.

اسکرول به بالا